P4C uygulamalarının 4 C ‘si; Critical (Eleştirel), Creative (Yaratıcı), Collaborative (İşbirliğine Dayalı), Caring (Özen Gösteren) kavramlarından oluşmaktadır.
P4C, ilhamını Sokratik yöntemden alır. Sokrates tarafından ortaya atılan bu yöntemin temeli sorular sorarak karşı tarafın düşündürtülmesi ve bilginin doğurtulmasına dayanır. Sokratik yöntem özellikle somut deneyimlerle desteklendiğinden felsefe yapmak için ideal bir yöntemdir.
Öğrenci merkezli P4C uygulamalarında öğretmen rehberlik eden bir kolaylaştırıcı rolündedir, öğrencilerle birlikte çember oluşturarak eğitimini gerçekleştirir.

Örneğin: Bir kadın kanserin bir çeşidi yüzünden ölüm döşeğindedir. Doktorların onu kurtarabilecek tek bir ilacın olduğunu düşünmektedirler. Bu, aynı kasabada bir eczacı tarafından bulunan özel bir ilaçtır. İlacın yapımı çok pahalıdır. Ancak eczacı ilacı maliyetinin 10 katına satmaktadır. İlaç için gerekli olan radyuma 200 dolar verip ilacın küçük bir dozajı için 2000 dolar istemektedir. Hasta kadının kocası, Heinz, tanıdığı herkesten borç almak için gider ama sadece 1000 doları toparlayabilir.

Felsefi soru: Heinz eczaneden karısı için lazım olan ilacı çalmalı mıdır, çalmamalı mıdır? Neden?

P4C Kulüp Tanıtım Kitapçığı için tıklayınız.

© ALKEV Özel Okulları 2023